Actueel

9 gewoontes die jij jezelf direct zou moeten aanleren

dinsdag 14 februari 2017

Uit een onderzoek blijkt dat mensen die het gelukkigst zijn op hun werk, niet de mensen zijn in de grote mooie chique kantoren. Nee het zijn de mensen die hun werk zien als hun roeping of die er voldoening uithalen. Een ander onderzoek zegt dat zelfs wanneer we alleen maar naar een logo van een fastfood restaurant kijken we al ongeduldig worden. Dit omdat fastfood onbewust wordt geassocieerd met snel eten, onderweg zijn en niet de tijd nemen.

Bepaalde gewoontes hebben dus invloed op onze gemoedstoestand (ongeduldig worden van fastfood). Het is daarom belangrijk om je bewust te zijn van je huidige gewoontes, want onze gewoontes maken ons wie we zijn. Door onderstaande gewoontes aan te leren word je automatisch in de juiste richting gestuurd. Deze gewoontes zullen je helpen om een meer betekenisvol leven te leiden, waardoor jij je gelukkiger zult voelen.

  1. Houd afstand van de mensen die de kwaliteit van je leven verminderen
    Als alleen al het zien van een logo van een fastfood restaurant je al ongeduldig maakt dan kun je nagaan wat voor invloed sommige vervelende mensen op je hebben. Deze mensen zullen misschien niet zo blij zijn dat jij wat afstand houdt, maar het is belangrijk om aan jezelf te denken. Er zijn genoeg mensen die jouw aandacht wel verdienen en het laatste wat je wilt is je energie verspillen aan mensen die het niet waard zijn.
     
  2. Geen telefoons, computers of tablets meer in bed
    Dit is een belangrijke en de meeste mensen realiseren zich niet eens dat hun slaap en productiviteit vermindert door het hebben van deze apparaten in je bed. Maar het blauwe licht van deze apparaten speelt een belangrijke rol als het gaat om je stemming, je energie en de kwaliteit van je slaap. Wanneer je ogen blootstaan aan het blauwe licht van de schermen van je telefoon, tablet of computer dan wordt de aanmaak van melatonine gestopt en het hormoon melatonine zorgt er nou juist voor dat je in slaap valt. Dus vermijd deze apparaten en het liefst direct na het diner. T.V. is wel oké omdat we ver genoeg van het scherm vandaan zitten.
     
  3. Waardeer het hier en nu
    Dankbaarheid is enorm belangrijk voor je geluksgevoel. Niet luxe, glamour, avontuur of snelle auto’s, nee de waardering voor wat je hebt is belangrijk. Hotdogs en een biertje wat je samen met je vrienden nuttigt smaken net zo goed als champagne en kaviaar. Dus houd je zelf niet voor de gek en denk niet dat als je eenmaal die mooie auto hebt of die promotie hebt gemaakt je gelukkig zult worden. Want wanneer je nu niet waardeert wat je hebt, dan zal je dit dan ook niet doen.
     
  4. Realiseer je dat dingen niet altijd zijn zoals jij denkt dat ze zijn
    Dit heeft veel te maken met het vorige punt. Want de persoon die jij benijdt om haar perfecte leven heeft misschien allerlei problemen waar jij niets vanaf weet. Je kunt niet in de toekomst kijken dus sta open voor veranderingen en wie weet verrast het leven je wel op een manier die je nooit voor mogelijk hebt gehouden.
     
  5. Begin, ook als je misschien zult falen
    De meeste schrijvers spenderen uren en uren aan het brainstormen over hun karakters en plots en ze schrijven pagina na pagina waarvan ze weten dat deze niet in het boek zullen belanden. Ze doen dit omdat ze weten dat hun ideeën tijd nodig hebben om zich te ontwikkelen. Vaak bevriezen we als het tijd is om te starten, omdat we weten dat onze ideeën niet perfect zijn en dat hetgeen we produceren misschien niet goed genoeg is. Maar je moet beginnen en iets de tijd geven om te groeien. Schrijver Jodi Picoult zei: “Je kunt een slechte pagina veranderen, maar aan een blanco pagina kun je niets doen”.
     
  6. Begin met het verzamelen van dingen die je echt raken
    Heb je ooit wel eens gehad dat je een artikel of een quote las en dat je erdoor werd geraakt. Of dat je dacht: dit moet ik onthouden. Bewaar deze inspiratiemomenten! Gebruik Pinterest (je kunt op Pinterest ook borden maken die niet openbaar zijn). Sla de dingen op die belangrijk voor je zijn en kijk af en toe naar jouw inspiratiebord.
     
  7. Doe iets wat je herinnert aan wie jij bent
    Welke dingen vind jij echt leuk? Als je tijd over hebt, wat doe je dan het liefst? Denk daar eens goed over na. Want je krijgt positieve energie van het doen wat je echt wilt. Al is het keihard dansen op 80thies muziek, jezelf verliezen in een boek, wandelen in de natuur of eropuit trekken op je racefiets, het maakt niet uit. Doe wat je graag wilt en je zult zien dat jij je herboren voelt.
     
  8. Zeg nee
    Onderzoek gedaan door de Universiteit van California toont aan dat hoe meer moeite je hebt met nee zeggen, hoe groter de kans is dat je gestrest bent, je een burn-out of zelfs depressie kunt krijgen. Nee is een krachtig woord waar je niet te bang voor moet zijn. Nee zeggen is een teken van zelfcontrole en zelfliefde.
     
  9. Houd je doelen realistisch
    Hoeveel mensen beginnen er wel niet aan iets en maken het niet af? Dit komt omdat ze enorm hoge doelen hebben en enorme eisen aan zichzelf stellen. Dat is niet vol te houden, houd je doelen daarom realistisch en klein en maak weer een nieuw doel als je je andere doel hebt gehaald.

Op Herhealth.nl vind je artikelen die je handvatten geven voor een gezond en gelukkig leven! Wij willen je inspireren om het beste uit jezelf te halen en te genieten van het leven. Dit doen we door het schrijven van artikelen over relaties, persoonlijke groei en gezondheid en plaatsen we gezonde en lekkere recepten.


Geef hieronder uw reactie op dit nieuwsitem

Leave this one empty:
Naam:
Don't fill in data here:
Reactie:
Don't put anythin in here:
CAPTCHA Image

Nog geen reacties geplaatst