ma 15 nov 2021
Malcolm Gladwell noemt in zijn boek The Tipping Point drie factoren die zorgen dat iets op een bepaald moment gebeurt: de juiste mensen, de juiste omgeving en de plakfactor. In ons vak lukken de eerste twee vaak nog wel. Althans, we weten dat we goede trainers en leidinggevenden nodig hebben, maar dat plakken? Behalve voor reclamemakers lijkt het in ons vakgebied niet een factor van betekenis te zijn. Daarom hier de zes ingrediënten uit het boek De Plakfactor: 1. keep it simple, eenvoud dus; 2. verras, onverwacht werkt het beste; 3. concreet, weg met missies en op naar het creëeren van je eigen badkuip met ijs; 4. geloofwaardig, het moet wel een beetje toetsbaar zijn; 5. met gevoel, zorg dat mensen iets voelen bij jouw idee; 6. met een verhaal, storytelling helpt echt!
En dan staat niets je in de weg om het leren in jouw organisatie viraal te maken. We wensen je veel leesplezier.
Lees meer en neem een abonnement!
Download gratis
– Praktijk
Influencers: De betekenis ervan voor HRD
William de Kaste, Willem Masman, Donika Lushtaku & Pleun Lentink
– Theorie
Transfer van training
Jolanda Botke
– Inspiratie
Talentenontwikkeling gaat viraal
Ilse Gauthier
U heeft al een digitaal abonnement op het Tijdschrift voor ontwikkeling in Organisaties voor slechts € 22 per jaar!
Tijdschrift voor Ontwikkeling in Organisaties
Is onderdeel van Uitgeverij Kloosterhof
Napoleonsweg 128A
6086 AJ Neer
ABN AMRO: NL38.ABNA.061.70.45.976
NL05.ABNA.060.57.41.123
KvK: 130.38280
BTW: NL8220.03.612.B01
Met onderstaand formulier kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief van TvOO.
2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|