Met een zakelijke podcast is het alsof je elke week een inspirerende bijeenkomst organiseert. Het geeft organisaties de mogelijkheid om zo’n halfuur lang de volledige aandacht te krijgen van hun doelgroep. En voor studiogasten is het een sterkere relatiebinding dan een partijtje golfen. Maar die onverdeelde aandacht krijg je alleen als een podcast precies aansluit bij de behoeftes van de luisteraar, een herkenbaar format heeft en de juiste sfeer. Podcasten voor communicatieprofessionals is dé kickstart voor communicatieprofessionals die een effectieve podcast willen ter ondersteuning van hun organisatiedoel of business.
Het geeft onder meer antwoord op:
- Waarom een zakelijke podcast?
- Hoe maak ik er een?
- Hoe bereik ik mijn doel ermee?
- Wat komt erbij kijken?
- Hoe krijg ik luisteraars?
- En… hoe houd ik ze?
Alles wat komt kijken bij het maken van een podcast, komt aan de orde: format, research, tekst, artwork, audiovorming, stemmen, sfeer, apparatuur, gasten, marketing, distributie en techniek. En met het unieke Podcast Value Canvas creëer je op één A4’tje een plan met alle belangrijke aspecten voor jouw organisatie. Aan het einde van het boek kan elke communicatieprofessional direct aan de slag met het produceren van de eerste aflevering!
Glenn van der Burg maakte in 2015 zijn eerste zakelijke podcast. Inmiddels is hij de 500e ruim gepasseerd. Hij is presentator van New Business Radio en hij ontwikkelt en presenteert de podcasts van onder andere TNO, Universiteit Utrecht, Schouten en Nelissen, ZonMw en SeederDeBoer. Daarnaast geeft Glenn podcastworkshops in samenwerking met De Radiofabriek in Hilversum.
In samenwerking met S2uitgevers mogen we drie exemplaren van dit boek weggeven. Deze weggeefactie loopt tot en met 2 maart 2023. Winnaars worden via mail geïnformeerd.