Weggeefactie: In het echt ben ik veel leuker

Actueel

di 17 mei 2022

Dit praktische boek rondom online trainen is geschreven door en voor mensen die hun opleidingen en trainingen vooral online moeten (vorm)geven. Het geven van een online training of presentatie is toch net iets anders dan voor een groep staan. Hoe houd je de aandacht van je deelnemers vast? Hoe zorg je, ook online voor een veilige en open leeromgeving? En hoe zorgen we ervoor dat het geleerde blijft plakken?
 


Aan de hand van 5 grote breinprincipes in leren beschrijven Ria Van Dinteren en Katelijn Nijsmans de do’s en don’ts van online trainen. Per principe kom je meer te weten over de neurowetenschap achter online leren en hoe je daar online rekening mee kan houden. In elk hoofdstuk kun je handige templates en checklists vinden in de vorm van een EHBO-kit – een Eerste Hulp Bij Online.
 
In het echt ben ik veel leuker, is niet alleen de titel van dit boek maar was tot voor kort ook onze filosofie. Immers in je brein werkt het zo dat we beter onthouden als we ergens een emotionele band mee ervaren. Dus iemand zien en ervaren werkt heel goed voor ons geheugen. Desalniettemin zijn ook wij erachter gekomen dat de kennis die wij hebben over het brein ook toegepast kunnen worden op online.

Het is het boek wat wij graag hadden willen hebben bij de start van de coronacrisis! En waarvan wij hopen dat jullie lezers er heel veel aan hebben.

 

Over de auteurs:

Ria van Dinteren
is organisatieadviseur en onderwijskundige. Zij heeft jaren gewerkt als expert en leidinggevende. Sinds 2010 houdt zij zich bezig met de toepassingen van breinkennis in organisaties. Neurowetenschap dus! Hoe het brein werkt is een mysterie waar ze zich graag mee bezig houdt. Zij werkt als (internationaal) coach en begeleider van management teams en heeft diverse boeken over  de toepassing  van neurowetenschap op haar naam staan waaronder Brein@work dat in 2011 genomineerd is als managementboek van het jaar.

Katelijn Nijsmans
is neuropsycholoog en managing partner van het opleidings-en onderzoeksbureau, The Tipping Point. Samen met een team van doorwinterde trainers ondersteunen zij organisaties bij het implementeren van 21th century skills. Leren is hierbij het sleutelwoord. Dat wij een leven lang kunnen blijven leren, veranderen en ons ontwikkelen hebben wij te danken aan onze grijze massa. Als neuropsycholoog beschouwt ze het als haar missie om kennis over het brein vanuit de donkere kelders van de wetenschap voor het licht te brengen – en om deze te vertalen naar de praktijk van online trainen.

 

Uitgeverij Kloosterhof geeft vijf exemplaren van dit boek weg. Deze weggeefactie loopt tot en met
woensdag 1 juni.

Klik hier om mee te doen aan deze weggeefactie