Veel ondernemers schakelen adviseurs en mentors in: externe experts die flexibel ingeschakeld kunnen worden, precies wanneer ze nodig zijn, en ze vragen geen aandelen. Of het nu gaat om het opstellen van een businessplan, het lanceren van een product of het uitbreiden van het netwerk van de ondernemer: de juiste adviseur kan een wereld van verschil maken. Een recente studie laat echter zien dat sommige soorten advies de bedrijfsvoortgang niet vooruit helpen, maar net vertragen.

Lees hier waarom ondernemers de juiste adviseurs nodig hebben (en hoe ze te vinden)

Lien Denoo is universitair hoofddocent ondernemerschap aan het Strategy & Entrepreneurship Department van Tilburg University. Ze promoveerde aan de Universiteit Gent en was  nadien postdoctoraal onderzoeker aan de University of Southern California. Haar onderzoek focust op de koppeling tussen technologie en markt in startende ondernemingen, ondernemerschap in opkomende industrieën, en de invloed van oprichterskenmerken en hulpbronnen op het ontstaan en de groei van nieuwe bedrijven. Haar proefschrift werd bekroond met de Heizer Doctoral Dissertation Award van de Entrepreneurship Division van de Academy of Management. Ze publiceerde onder andere in het Journal of Business Venturing, het Strategic Entrepreneurship Journal en het Journal of Technology Transfer. Contact: l.c.i.denoo@tilburguniversity.ed